23juli2017

 
Polisen i Dubai tar hjälp av ”American Muscle” – Senaste tillskottet i bilflottan är en Chevrolet Camaro

Polisen i Dubai tar hjälp av ”American Muscle” – Senaste tillskottet i bilflottan är en Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro SS har anslutit sig till Dubaipolisens fordonspark och är samtidigt den första Camaron som används av en polisstyrka i Mellanöstern.

Under huven döljer sig en 6.2L stor V8-motor på hela 432 hästkrafter och ett maximalt vridmoment på 569 Nm. Med en acceleration 0-100 km/h på runt fem sekunder, är Camaron ett perfekt komplement
till polisen i Dubai.

Buti Saeed Al Ghandi, VD och återförsäljare för Al Ghandi Auto och John Stadwick, President och VD för GM Middle East, lämnade över nycklarna till Dubais vice polischef, Generalmajor Khamis Mattar Al Mazeina.

– Vi är övertygade om att Camarons förmåga att reagera snabbt, på grund av dess högpresterande V8-motor, tillsammans med dess praktiska lämplighet för Dubais vägar och enkla underhåll, gör den till en idealisk patrullbil i många år framöver, säger Dubai Vice polischef Generalmajor Khamis Mattar Al Mazeina.

Chevrolet Camaro har varit en stor succé på sportbilsmarknaden i Mellanöstern. Den utsågs till bästa muskelbil 4 år i rad (2009-2012) av ledande bilmagasin. Camaro ZL1 belönades även med "Muscle Car of the Year 2012" av Evo Magazine Middle East i februari i år.

  • Skriven av Pressmeddelande
Design Vision GTI

Redo för racingbanan – Volkswagen visar en super-GTI på 503 hk

GTI-träffen i Reifnitz vid sjön Wörthersee i Österrike har en särskild plats i kalendern för många Volkswagen-anhängare. Denna legendariska träff brukar bjuda på flera sportiga koncept och nyheter – så även i årets upplaga som går av stapeln 8-11 maj. Årets höjdpunkt är "Design Vision GTI" – en 503 hk stark Golf GTI som är anpassad för racingbanan.

Den spektakulära konceptbilen "Design Vision GTI" drivs av en V6-motor på 3,0 liter med dubbla turboaggregat, och har en effekt på 503 hk. Vridmoment 500 Nm finns tillgängligt redan vid 2 000 varv per minut och det maximala vridmomentet 560 Nm uppnås mellan 4 000 – 6 000 varv per minut. Design Vision GTI är fyrhjulsdriven och har ett speciellt utvecklat sportchassi. Kraften överförs via en 8-stegad DSG-växellåda med dubbla kopplingar. Sprinten 0-100 km/h görs på kvicka 3,9 sekunder och topphastigheten är 300 km/h.Den progressiva designen baseras på den sjunde generationens GTI som lanseras i Sverige i sommar.

Designteamet, under ledning av Klaus Bischoff, har breddat C-stolpen och sidotrösklarna, vilket har skapat utrymme för en kraftigt ökad spårvidd (1 595 mm fram, 1 579 bak) och specialutvecklade 20-tums hjul (med 235/35-däck fram och 275/30-däck bak). Bilen har keramiska bromsskivor (diameter: 380 mm fram och 356 mm bak) med rödlackerade bromsok.

Design Vision GTI är kortare (-15 mm), bredare (+71 mm) och lägre (-57 mm) än vanliga GTI. Den har försetts med detaljer såsom en speciell diffusor bak och stora luftintag. Proportionerna och den mer aggressiva utstrålningen indikerar att bilen hör hemma på racingbanan, dock är det ingen tvekan var konceptets design-DNA har sitt ursprung.

Scirocco Million
De runt 150 000 Volkswagen-anhängare som beräknas besöka årets GTI-träff vid Wörthersee får i vanlig ordning uppleva ett fyrverkeri av nyheter från Volkswagen, bland annat presenteras nya Golf GTI, Golf GTD och Golf Variant R-Line i konceptutförande.

Dessutom premiärvisas Scirocco Million – en exklusiv specialmodell som firar att en miljon Scirocco-bilar hittills har tillverkats av de tre generationerna. Av de första generationerna som lanserades 1974 och 1981 tillverkades nästan 800 000 exemplar. Scirocco gjorde sedan comeback 2008 och av denna generation har hittills drygt 200 000 exemplar tillverkats. Scirocco Million kommer enbart att erbjudas i Tyskland och Kina.

  • Skriven av Pressedelande
Panamera Shanghai 2

Porsche Panamera plug-in hybrid debuterar i Shanghai

Idag har den andra generationen av Porsches Gran Turismo-modell Panamera världspremiär på bilsalongen i Shanghai. Bilsalongen i  Shanghai, den ledande i Asien, öppnar för allmänheten i morgon. Huvudrollen i Porsches monter har nya Panamera S Hybrid, världens första plug-in hybrid i lyxbilsklassen.

Vid sidan av  Panamera S Hybrid debuterar två lyxiga Executive-versioner av Panamera S och Panamera 4S med förlängd hjulbas och helt nyutvecklade tre liters V6-motorer med biturbo. I och med lanseringen av den nya generationen har nu Panamera ett modellprogram med tio modeller som erbjuder ett breddat utbud av sport och komfort.

-Porsche Panamera och Kina är en mycket speciell framgångssaga, säger Matthias Müller, i koncernchef i Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

-För exakt fyra år sedan introducerade vi Panamera för en världspublik här i Shanghai - och det var ingen slump. Vi var på det klara med att vår Gran Turismo skulle vara exakt rätt modell för denna framtidsmarknad. Och vi hade inte fel. Under 2012 levererades en av tre Panamera till Kina. Alltsedan dess har Kina blivit allt viktigare och är nu Porsches nästa största marknad i världen.

Panamera S E-Hybrid är en systematiskt vidareutvecklad parallellhybrid, som gör Porsche till pionjär i och med marknadsintroduktionen. Med en motoreffekt på 416 hk (306 kW), en accelerationstid från 0 - 100 km/tim på 5,5 sekunder och en toppfart på 270 km/tim är det i alla avseenden en riktig Porsche Gran Turismo.

Läs mer: Porsche Panamera plug-in hybrid debuterar i Shanghai

  • Skriven av Pressmeddelande
Porsche 911 Turbo ny måttstock för prestanda och effektivitet

Porsche 911 Turbo ny måttstock för prestanda och effektivitet

Porsches modelloffensiv under 911:ans jubileumsår fortsätter. För 50 år sedan debuterade Porsche 911 på Frankfurts internationella bilsalong, Frankfurt International Auto Show, IAA. Och redan tio år senare stod prototypen till den första 911 Turbo på IAA. När den modellen nu firar 40 år presenterar Porsche den nya generationen 911 Turbo och Turbo S - toppmodellen i 911-serien.

Ny fyrhjulsdrift, aktiv bakhjulsstyrning, justerbar aerodynamik, Full LED-strålkastare, den sexcylindriga boxermotorn med biturbo och upp till 560 hk understryker den roll den nya generationen 911 Turbo har, att till lika delar vara en banracer, en vardagsbil och en teknologisk plattform.

Lika viktigt är det helt nya chassit i lättviktsdesign med 100 mm längre hjulbas och större 20-tumsfälgar. Porsches aktiva antikrängningssystem, PDCC, som för första gången erbjuds i turbomodellerna av 911 förbättrar ytterligare köregenskaperna. Systemet, liksom  Sport Chrono Package Plus med aktiva motorfästen samt PCCB keramiska bromsar, är standard i 911 Turbo S. Allt detta kan även erbjudas som tillval i 911 Turbo. Resultatet är att nya 911 Turbo minskar varvtiden på Nürburgrings nordslinga till väl under 7.30 minuter - med vanliga standarddäck. En Sound Symposer, ljudförstärkare, intensifierar körupplevelsen. Den överför insugningsljudet från turbomotorn till kupén via ett membram.

Läs mer: Porsche 911 Turbo ny måttstock för prestanda och effektivitet

  • Skriven av Pressmeddelande

Porsche 918 Spyder kör Nordslingan på sju minuter 14 sekunder

Vid en testkörning på Nürburgrings legendariska Nordslinga den 18 september klockades en Porsche 918 Spyder prototyp för en sluttid på bara 7 minuter 14 sekunder på den 20,6 km långa banan.

Redan ett år innan produktionen inleds visar den här plug-in hybrid sportbilen sin potential  och överträffar alla förväntningar på den. Genom att sätta en fantastisk tid på 7:14 minuter har 918 Spyder prototyp efter bara ett par månader på vägarna redan till fullo bekräftat sin kapacitet som framtidskoncept, säger Dr. Frank Walliser, projektledare för 918 Spyder.
Varvtiden för Porsche 918 Spyder prototyp är en av de bästa som satts av gatregistrerade bilar med vanliga produktionsdäck. Utvecklingsteamet från Weissach hade bara tillgång till banan under ett varv, och starten gjordes från stillastående.   Prototypen med över 795 hk använde produktionsdäck från samarbetspartnern Michelin, och den var utrustad med tillvalspaketet "Weissach" som ytterligare ökar prestanda.

  • Skriven av Pressmeddelande

Annonsera entusiastfordon

Nu kan du även annonsera ditt entusiastfordon på Racers.

  • Du annonserar Gratis
  • Du kan logga in från ditt Facebook eller Twtterkonto
  • 3 Bilder Gratis
  • Du kan ändra din annons när du vill

 

För att ett fordon ska räknas som entusiastfordon gäller följande.

  • Fordonet få inte användas till och från arbetet.
  • Fordonet får inte användas i yrkesmässig verksamhet.
  • Hushållet måste äga en annan bil som du kan använda för dina vardagliga transporter.
  • Fordonet får inte köras mer än 1 000 mil/år.

Racers Annonser

  • Skriven av Admin
Volvo L60G PCP

Ny drömgräns nådd när världens snabbaste hjullastare slog nytt rekord

Ett hundratal åskådare hade lockats till Eskilstuna Flygplats för att se Swecon Anläggningsmaskiners hjullastare Volvo L60G PCP (Performance Concept Prototype) slå sitt eget världsrekord och samtidigt nå drömgränsen 120 km/tim. Förutsättningarna var i de närmaste perfekta med solsken, dryga 20 grader i luften och en 1 800 meter lång landningsbana att arbeta med.

De som kommit för att bevittna ett världsrekord behövde inte bli besvikna. Det tog dock åtta vändor längs landningsbanan innan rekordföraren, 28-åriga Karin Olsson, hittade rätt med inställningarna och kunde passera på den tangerade målhastigheten 120 km/tim. Därmed putsades världsrekordet med hela 17 km/tim och maskinen uppnådde svensk motorvägshastighet, något som hela tiden varit en drömgräns i planeringen av attacken på det gällande rekordet.

– Vi kan inte annat än vara mycket stolta och nöjda med vad teamet har presterat. Med tanke på att vi hade en del tekniska problem så sent som dagen innan försöket, så är det med lättnad som vi kan glädjas över ett nytt fantastiskt rekord, säger Fredrik Rigö, marknadskommunikationschef på Swecon.

Läs mer: Ny drömgräns nådd när världens snabbaste hjullastare slog nytt rekord

  • Skriven av Pressmeddelande

Senaste annonser

Innehåll PrisOrt Datum

Länk Statistik

There are 1065 listings and 812 categories in our website

Nyhetsbrev